رشد حجم و ارزش معاملات در بورس کالای ایران

در هفته منتهی به ۱۹ تیر ماه، ۸۳۲ هزار و ۷۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۹ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ماقبل به ترتیب رشد ۳۰ و ۵۴ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار نامدار نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، طی هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۴۰۵ هزار و ۲۲۱  تن انواع کالا به ارزش ۳۶ هزار و ۷۷ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار ۲۹۹ هزار و ۹۹۳ تن فولاد، ۶ هزار و ۱۶۰  تن مس، ۵ هزار و ۱۵۰ تن آلومینیوم، ۱۵۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۸ تن کنسانتره فلزات گرانبها و۹۳ هزار و ۷۵۰ تن خاک روی از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۴۲۴ هزار و ۸۵۶ تن انواع کالا به ارزش ۲۳ هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۱۲۵ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۲۱ هزار و ۵۵۶ تن قیر، ۷۸ هزار و ۶۵۸ تن مواد پلیمری، ۴۳ هزار و ۳۶۰ تن مواد شیمیایی، یک هزار و ۶۱۵ تن عایق رطوبتی، ۳۸ هزار تن لوب کات، ۵۰ تن آرگون،  2 هزار و ۱۶۸ تن روغن پایه، ۲ هزار تن سلاپس واکس و ۱۳ هزار و ۱۷۵ تن گوگرد معامله شد.

همچنین ۲ هزار تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران دادوستد شد.

شایان ذکر است یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم زعفران نیز در تالار محصولات کشاورزی به فروش رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *