شاخص تهران ۱/۶۸ درصد رشد کرد

به گزارش خبرنگار نامدار نیوز، شاخص بورس تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه با افزایش ۲۸ هزار و ۸۵۷ واحد روبرو شد.

در پایان معاملات امروز سه شنبه ۱۷ تیر۹۹ با افزایش ۲۸ هزار و ۸۵۷ واحد به رقم یک میلیون و ۷۴۷ هزار و ۲۰۸ واحد رسید.

ارزش بازار شرکت‌های بورسی امروز به بیش از ۶ میلیون و ۵۴۸ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۹ میلیارد و ۱۸ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی در قالب یک میلیون و ۷۱۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین امروز معامله گران در فرابورس ایران ۱۲ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند که در مجموع در بورس و فرابورس ایران امروز ظرف سه ساعت و نیم حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان داد و ستد صورت گرفته است. البته حدود ۱۰ درصد از این رقم یعنی ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پول جدید بوده که امروز وارد بورس و فرابورس شده است.

امروز همچنین خبری از معاون امور بیمه و بانک وزیر اقتصاد رسید که باقیمانده واحدهای صندوق واسطه گری مالی یکم تا پایان ماه جاری و تا سقف ۵ میلیون تومان برای هر کد ملی عرضه می‌شود و همان‌گونه که در نوبت قبلی مردم واحدهای ۱۰ هزار تومانی این صندوق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خریده بودند، ظرف حدود یک ماه ارزش هر واحد آن به بیش از ۲۷ هزار تومان رسیده که از بازدهی ۱۷۰ درصدی حکایت دارد.

با نگاهی به بورس امروز در می‌یابیم، امروز همه شاخص‌های بورس رو به رشد بودند. به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام ۱٫۷۲ درصد رشد کرده است.

امروز نمادهایی که بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته شامل فولاد مبارکه، سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین، ایران خودرو، گسترش نفت و گاز پارسیان، گروه مپنا، صندوق سرمایه گذاری امید و پالایش نفت تهران بودند.

امروز صف خرید برای سهام پالایش نفت تهران به ۳۰ هزار نفر هم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *