سرمایه بیمه عمر(فوت) برای شاغلان و بازنشستگان کشوری برای امسال ۷ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۳۱۰ تومان اعلام شد

به گزارش خبرنگار نامدار نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشور، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام این مطلب افزود: سرمایه بیمه عمر (فوت) برای شاغلان و بازنشستگان کشوری در سال ۹۹ برای قطع یا از کارافتادگی کامل و دائم اعضای بدن نیز همین مبلغ از سوی دولت تعیین و ابلاغ شده است.


مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بخشنامه ها و دستورالعمل های جدید در این زمینه در سایت صندوق بازنشستگی (لینک دستگاه های اجرایی) به نشانی cspf.ir بارگذاری و قابل دسترس شده است، گفت: نرخ حق بیمه (عادی) ماهانه در سال ۹۹ برای شاغل ۲۳ هزار و ۷۳۴ ریال، بازنشسته ۲۱ هزار و ۲۳۴ ریال، سهم دستگاه ۲۳ هزار و ۷۳۴ ریال و سهم صندوق بازنشستگی نیز دو هزار و ۵۰۰ ریال است که برای بازنشستگان مشترک این صندوق پرداخت می شود و در مورد مشترکین سایر صندوق ها نیز توسط صندوق بازنشستگی متبوع مستخدم بازنشسته پرداخت می شود.
مرتضایی فرد تصریح کرد: سیستم سامانه بیمه عمر و حادثه در سایت صندوق بازنشستگی، هوشمند بوده و در صورت وارد نمودن اطلاعات لازم، حق بیمه طبق نرخ مقرر جدید محاسبه و تعیین می شود. همچنین تمامی فرم ها و فرمت ارائه اطلاعات لیست الکترونیکی و روش تهیه و ارسال لیست الکترونیکی در سامانه بیمه عمر و حادثه در سایت صندوق موجود است.
وی تاریخ شروع این قرارداد را اول فروردین ۹۹ و تاریخ خاتمه آن را پایان اسفند ۹۹ عنوان کرد و افزود: از اول مهر ۹۹، سامانه بیمه عمر و حادثه برای انعقاد قرارداد به استثناء قرارداد الحاقی (کاهش و افزایش) غیرفعال شده و به هیچ عنوان قرارداد اولیه منعقد نمی شود.
مرتضایی فرد تاکید کرد: دستگاه ها باید با درج کد شناسه مربوطه به سامانه موجود در سایت صندوق وارد شده و تعداد بیمه شدگان خود شامل شاغل، بازنشسته و مدت بیمه را اعلام کنند. با توجه به هوشمندی سامانه پس از مشخص شدن مجموع حق بیمه ماهانه و سالانه، مبلغ آن صرفاً از طریق شعب بانک صادرات ایران نهایتاً تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ به شماره حساب ۰۱۰۰۰۵۵۵۵۵۰۰۲ واریز شود.
وی درباره پرداخت غرامت بیمه عمر نیز گفت: مشمولین یا وراث آنان می توانند با مراجعه به دستگاه اجرایی مربوطه و ارائه مدارک مورد نیاز درخواست استفاده از غرامت بیمه عمر را اعلام کنند. پس از آن دستگاه اجرایی مربوطه باید مدارک مورد نیاز را به صندوق ارسال و پیگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *