رشد ۲٫۳ درصدی شاخص کل بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه با افزایش ۳۰ هزار و ۲۱۰ واحد روبه‌رو شد و با ورود به کانال یک میلیون ۳۰۰ هزار واحدی رکورد جدیدی از خود به جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار نامدار نیوز، کارشناسان دلیل رکوردشکنی پی‌درپی بورس را سرازیر شدن سیل نقدینگی به سمت بازار می‌دانند که حجم نقدینگی در کشور به ۲۷۰ هزار تریلیون تومان رسیده است. 

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ هزار و ۸۶۸ تریلیون تومان رسید که اگر ارزش فرابورس ایران را هم در نظر بگیریم که به ۹۴۶ هزار میلیارد تومان رسیده، ارزش روز شرکت‌های حاضر در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران به بیش از ۵ میلیون و ۸۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. 

امروز معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۱۲٫۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱٫۶ میلیون فقره معامله و به ارزش ۱۴ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات امروز فرابورس ایران که به بیش از ۶ هزار و ۶۳۲ میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، معامله‌گران امروز در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران بیش از ۲۰ هزار و ۸۹۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل در بورس ۲٫۳ درصد رشد کرده، شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی ۲٫۳ درصد، شاخص کل با معیار هم‌وزن ۴۸ صدم درصد، شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۴۸ صدم درصد، شاخص آزاد شناور ۲ درصد، شاخص بازار اول ۲٫۲ درصد و شاخص بازار دوم بورس ۲٫۶ درصد رشد کرد. 

امروز نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، شستا، همراه اول، هلدینگ تاپیکو و چادرملو بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *