کاهش ۴۴۸۰ واحدی شاخص بورس تهران


به گزارش خبرنگار نامدار نیوز، شاخص بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه با کاهش ۴۴۸۰ واحد روبه‌رو شد و به رقم یک میلیون و ۱۸۵ هزار و ۳۷۶ واحد رسید.


ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۴ هزار و ۴۴۱ تریلیون تومان رسید.
امروز معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۱۳٫۵ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱٫۷ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۷۸۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات فرابورس ایران که امروز به ۵۴۶۸ میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، معامله‌گران بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران امروز بیش از ۲۱ هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز نمادهای ملی مس و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، گل‌گهر، شستا، سرمایه‌گذاری امید و چادرملو بیشترین اثر کاهشی را در شاخص بورس را داشته‌اند.
نمادهای پربیننده امروز شامل بانک ملت، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی نوری، سرمایه‌گذاری ایران‌‌خودرو، ملی مس، سرمایه‌گذاری غدیر و سرمایه‌گذار خوارزمی بوده‌اند.
امروز در فرابورس هم در پایان معاملات شاخص کل ۹۹ واحد رشد کرده و به رقم ۱۳ هزار و ۲۸۱ واحد رسید.
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۸۷۲ هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله گران فرابورس ایران بیش از ۳٫۱ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۴۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۵ هزار و ۴۶۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
ارزش روز کل شرکت‌های بورسی و فرابورسی ایران امروز به بیش از ۵ میلیون و ۳۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *