قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی نباید بیشتر از ۷۰ هزار تومان و دام زنده ۳۵ هزار تومان باشد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات نهاده های دامی حذف نمی شود گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی نباید بیشتر از ۷۰ هزار تومان و دام زنده ۳۵ هزار تومان باشد.


به گزارش خبرنگار نامدار نیوز، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد سازندگی وضعیت علوفه در مراتع را در سال جاری مناسب ارزیابی کرد و اظهار کرد: میزان تولید دام عشایر نیز در سال جاری افزایش خواهد یافت به طوریکه پیش بینی می شود با افزایش ۱۵ الی ۲۰ درصدی این محصول حدود ۱۹۰ هزار تن تولید داشته باشیم.
رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قرار شده که بخشی از ذخایر استراتژیک شرکت پشتیبانی امور دام از محل دام سبک داخلی تامین شود به طوریکه مقرر شده ۵ هزار تن گوشت گوسفندی از دامداران خریداری شود.
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در حال حاضر با انباشت دام گاو و گوساله در کشور مواجه هستیم اما در ارتباط با دام سبک مشکلی برای عرضه این محصولات در بازار وجود ندارد.
قندالی یادآور شد: با توجه به ذائقه مردم برای خرید گوشت گوسفندی شاهد کاهش قیمت دام سنگین گاو و گوساله هستیم.
وی ادامه داد: نرخ ذرت، کنجاله سویا و جو در سال جاری کماکان با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود و نگرانی بابت تامین نهاده‌ها نخواهیم داشت هر چند که اخیرا ارز واردات داروهایی دامی حذف شد.
رئیس سازمان امور عشایر ایران در پایان صحبت های خود گفت: گرانی گوشت قرمز بیشتر مربوط به شهر تهران است و قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در حال حاضر در بسیاری از شهرستان‌های کشور با قیمت ۷۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *