در اردیبهشت ماه رقم خورد: عبور ارزش معاملات بورس تهران از ۲۴۹۳۸۶۳ میلیارد ریال

در پایان معاملات اردیبهشت ماه ۹۹، شاخص کل نسبت به فروردین ماه ، ۴۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

ه گزارش خبرنگار نامدار نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران و به نقل از مدیریت آمار و اطلاعات بورس تهران ، در پایان معاملات اردیبهشت ماه ۹۹،  شاخص کل با ۲۹۶۷۲۲ واحد افزایش نسبت به فروردین ۹۹، به رقم ۹۸۶۷۵۹ واحد رسید  که ۴۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

شاخص بازار اول با ۲۴۱۰۱۷ واحد افزایش به رقم ۷۲۷۳۱۹ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۵۰۰۷۲۶ واحد افزایش عدد ۱۹۷۲۸۳۷ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۵۶ / ۴۹ درصد و ۰۱ / ۳۴ درصد  افزایش نسبت به ماه قبل مواجه شدند.

همچنین شاخص کل هم وزن با ۸۳۹۱۸ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۳۲۲۰۲۵ واحد رسید و با ۲۴ / ۳۵ درصد افزایش نسبت به ماه قبل همراه شد.

در دومین ماه از بهار ۹۹، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۲۴۹۳۸۶۳ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به فروردین 99 ، ۱۴۵ درصد افزایش یافته است.

در ضمن تعداد ۲۱۴۲۲۴ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۳۰ میلیون و ۱۴۳ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۷۷ درصد و ۵۵ درصد افزایش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.

این درحالی است که تعداد ۵۱۹۷ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل ۷۳۴۱۲ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت به ترتیب با ۵ / ۸۹  درصد و ۸ / ۱۵۰ درصد افزایش نسبت به ماه  گذشته همراه شد.

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۷ میلیون و ۵۳ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۷۴۴۱ میلیارد ریال معامله شد و به ترتیب  4 / 38  درصد و ۴ / ۳۸  درصد افزایش نسبت به فروردین ماه داشته است.

همچنین در بازار مشتقه، تعداد ۵۵۲ هزار قرارداد به ارزش ۱۰۵۸ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب  با ۹ / ۱۴۳  درصد و ۱ / ۵۶۱ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته همراه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *