وام ازدواج ۵۰ میلیونی به ۱۰۴ هزار نفر پرداخت شد/۲۹۶ هزار نفر در صف انتظار

مدیر اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۴ هزار و ۱۲۳ نفر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ۵۰ میلیون تومانی را دریافت کرده اند، گفت: در حال حاضر ۲۹۶ هزار نفر در صف انتظار و در مراحل مختلف دریافت وام هستند تا تکمیل مدارک آنها انجام و تسهیلات به این افراد پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار نامدار نیوز، به نقل از صدا و سیما، شهرزاد دانشمندی مدیر اعتبارات بانک مرکزی در ارتباط تلفنی با شبکه خبر با بیان اینکه بر اساس قانون و در سال جاری کسانی که از تاریخ ۱ / ۱ / ۹۶ تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده اند می توانند درخواست وام بدهند، گفت: برای هریک از زوجین مبلغ ۵۰ میلیون تومان با باز پرداخت هفت ساله در نظر گرفته شده است. 

دانشمندی در ادامه افزود: تاکنون ۱۰۴ هزار و ۱۲۳ نفر این تسهیلات را دریافت کرده اند که مبلغ پرداختی آن‌ها ۵۳ هزار و ۸۸۸ هزار میلیارد ریال بوده است. در حال حاضر ۲۹۶ هزار نفر در صف انتظار و در مراحل مختلف دریافت وام هستند تا  تکمیل مدارک آنها انجام و تسهیلات به این افراد پرداخت شود. 

مدیر اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به اینکه قانونگذار، اولویت پرداخت تسهیلات وام قرض الحسنه را با پرداخت ازدواج تعیین کرده اند، افزود: هیچ محدودیتی از نظر تامین منابع برای پرداخت وام زوجین وجود ندارد، اما زوجین برای تکمیل مدارکشان باید اقدام کنند و اگر مدارک تکمیل و ضامن معتبر داشته باشند قطعا پرداخت وام به این زوجین صورت می‌گیرد.

دانشمندی با بیان اینکه سامانه ازدواج از سال ۸۸ راه اندازی شده است، افزود: زوجین با مراجعه به سامانه ازدواج بانک مرکزی می‌توانند مراحل مختلف پرداخت تسهیلات را پیگیری کنند.

وی افزود: زوجین با مراجعه به سامانه ازدواج بانک مرکزی و ثبت نام و مدارک لازم از جمله کدملی، تاریخ عقد و … را ثبت و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *