ممنوعیت ورود مسافران از هفت کشور منطقه جنوب آفریقا به خاک کانادا

در پی کشف سویه جدید ویروس کرونا موسوم به « اومیکرون » در آفریقای جنوبی که سازمان جهانی بهداشت آن را در گروه «سویه های نگران کننده» طبقه بندی کرده است، کانادا ورود مسافران را از هفت کشور منطقه جنوب آفریقا به خاک خود ممنوع کرد.

به گزارش خبرنگار نامدارنیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه از اتاوا، ژان-ایو دوکلو، وزیر بهداشت کانادا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: « ما باید برای محافظت از شهروندان کانادا به سرعت اقدام کنیم. هفت کشور بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زامبیا هفت کشوری هستند که ورود مسافران از این کشورها به خاک کانادا ممنوع است.»

این تصمیم که مشابه تصمیم کشورهای دیگری به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکا است، در حالی گرفته شده است که چند هفته از بازگشایی مرزهای کانادا می گذرد که به علت همه گیری ویروس کرونا به مدت یک سال و نیم بسته بود. عثمان الغبرا، وزیر ترابری کانادا در این کنفرانس مطبوعاتی ضمن تاکید بر این موضوع که هیچ پرواز مستقیمی از این کشورهای آفریقایی به کانادا وجود ندارد، افزود: « ما فوری از کشورهای ثالث می خواهیم که پروازهای غیرمستقیم از این کشورها را بررسی کنند.»

وی افزود این اقدام تا ۳۱ ژانویه اعمال خواهد شد. شهروندان کانادایی و افرادی که اقامت دائم دارند و می خواهند از این کشورها به کانادا بیایند، اجازه ورود دارند، اما تا زمان اعلام نتیجه تست کرونا باید در قرنطینه باشند. ترزا تام، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا هم گفت: « ما در حال حاضر در مورد این سویه جدید, اطلاعات کمی داریم از جمله اینکه این سویه تا چه حد قابل انتقال است و اینکه آیا شدت بیماری را افزایش می دهد یا خیر یا چه تاثیری بر واکسن ها دارد.»

شیوع سویه اومیکرون را برای نخستین بار آفریقای جنوبی روز چهارشنبه (۲۴ نوامبر ۲۰۲۱) به سازمان جهانی بهداشت گزارش کرد. به گفته گروهی از کارشناسان که این نهاد بین المللی مسئولیت بررسی سیر تحول ویروس کرونا را بر عهده آنان گذاشته است، سویه اومیکرون جهش های متعددی دارد که برخی از این جهش ها نگران کننده است. از روز چهارشنبه تا کنون این سویه در اسرائیل در فردی که از مالاوی بازگشته بود و همچنین در بوتسوانا، بلژیک و هنگ کنگ شناسایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *