رشد ۵ درصدی شاخص بورس تهران

به گزارش خبرنگار نامدار نیوز، بازار امروز دوباره همه را شگفت زده کرد. در حالی که اغلب تحلیل گران اعتقاد داشتند این هفته روند اصلاحی در بازار آغاز می‌شود، اما امروز بورس تهران با رکورد شکنی نشان داد که این جریان نقدینگی است که روند بازار را تعیین می‌کند و بس! امروز شاخص کل از مقاومت روانی یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی عبور کرد.

امروز شاخص کل بورس با ۵/۱۶ درصد رشد معادل ۸۵۴۴۹ پله صعود کرد و به یک میلیون و ۷۴۱ هزار واحد رسید. بازار با چنان شدتی رشد کرد که حتی عبور از مقاومت روانی یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی هم نتوانست جلوی رشد آن را بگیرد.

البته در این رشد نباید سهم «شستا» را نادیده بگیریم. معاملات در این نماد که چندی پیش به دلیل نوسانات بیش از ۵۰ درصد بسته شده بود امروز بدون دامنه نوسان بازگشایی شد و با رشد ۳۷.۶ درصدی خود توانست به تنهایی موجب رشد ۲۲۴۱۹ واحدی شاخص کل بشود.

هر چند ساعت ۱۰ و ۲۸ دقیقه مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران معاملات در نماد «شستا» را باطل اعلام کرد. ناظر بازار با ارسال پیامی مبنی بر اینکه به دلایل نظارتی معاملات در این نماد را باطل کرد.

همچنین ناظر بازار معاملات در نماد‌های شاخص ساز «خودرو» و «خساپا» را همچون سه روز گذشته به ساعت ۱۳:۴۵ تا ۱۴:۵۰ موکول کرده است تا با این روش از ایجاد اختلال در هسته معاملات جلوگیری کند. با این حال می‌توان پیش بینی کرد که معاملات در این دو نماد نیز شاخص‌های روزانه را کمی دستخوش تغییر قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *