رشد ۳/۳۳ درصدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۴۰ هزار و ۹۲۸ واحد روبرو شد.

 به گزارش خبرنگار نامدار نیوز، بورس تهران   در پایان معاملات امروز با افزایش ۴۰ هزار و ۹۲۹ واحدی روبرو شد و به رقم ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۰۲ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۴ هزار و ۷۵۶ تریلیون تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۶٫۷ میلیارد سهام، اوراق مالی و حق تقدم در قالب ۱٫۴ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۱ هزار و ۴۸۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات فرابورس را که امروز بیش از ۵ هزار و ۶۸۳ میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم امروز معامله‌گران در بورس تهران و فرابورس ایران بیش از ۱۷ هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند که البته حدود ۱۰ درصد از این رقم به عنوان پول جدید وارد بازار شده و بقیه ناشی از دست به دست شدن سهام شناور در بازار است.

کارشناسان دلیل افزایش شاخص و رکورد شکنی بورس را هجوم نقدینگی سرگردان بازار به سمت بازار می‌دانند که البته رکود بازارهای موازی مانند مسکن، طلا، سکه و ارز هم به آن کمک کرده و پول‌های مردم در شرایط تورمی به خاطر حفظ ارزش و بازدهی مناسب وارد بورس شده است.

کارشناسان در این زمینه توصیه می‌کنند تازه واردان به بورس ابتدا از خرید سهام عرضه اولیه، سهام واحدهای قابل معامله بورسی دولتی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری شروع کنند تا ریسک آنها به حداقل کاهش یافته و بازدهی‌ آن بیشتر شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *