رشد ۳ درصدی شاخص کل بورس در آستانه عرضه دارا دوم

 ۴۱ هزار و ۵۲۱ واحدی شاخص کل بورس تهران

به گزارش خبرنگار نامدار نیوز، معامله‌گران در بورس تهران که به دلیل جو روانی و ناهماهنگی پیش آمده در روزهای قبل رفتار هیجانی از خود نشان داده و با قرار گرفتن در صف‌های فروش سهام باعث کاهش ارزش معاملات بازار و ریزش شاخص بورس شده بودند، امروز بعد از اعلام این که شرکت‌های حقوقی از بازار حمایت می‌کنند، به صف خرید سهام برگشتند.

با تصمیمات جدید دولت مبنی بر عرضه دارا دوم یا همان صندوق پالایشی اول در بورس، امروز روند بازار تغییر کرده و رو به رشد شد، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۴۱ هزار و۵۲۱ واحد به رقم یک میلیون و ۶۵۰ هزار و ۲۵۶ واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن با کاهش ۲۴۱ واحد به رقم ۴۵۵ هزار و ۹۶۰ واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۶ میلیون و ۱۷۷ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰٫۲ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱٫۷ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس را که به بیش از ۸ هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز به بیش از ۲۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

امروز شاخص کل بورس ۲٫۵۹ درصد افزایش یافت، شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی به همین میزان رشد کرد، اما شاخص کل بورس با معیار هموزن ۵ صدم درصد کاهش یافت و شاخص قیمت با معیار هموزن نیز به همین مقدار افت کرد.

در عوض شاخص آزاد شناور ۲٫۲ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۳ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود ۱٫۹۲ درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای مهم بورسی مانند پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، شستا، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و سرمایه‌گذاری امید به ترتیب اثر تقویتی در شاخص بورس تهران را داشتند.

امروز نمادهای پربیننده در بورس شامل فولاد مبارکه، ملی مس ایران، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس و سایپا بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *