بورس امروز افزایشی شد و معامله گران بیش از ۵ میلیارد اوراق و سهام در قالب ۳۱۷ هزار فقره معامله دادوستد کردند.

به گزارش نامدار نیوز، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد و نوسانی با افزایش ۱۹۲۸ واحد به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۸۳ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۱۲۸۵ واحد به رقم ۳۵۳ هزار و ۳۹۶ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۳۴۹ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی امروز فقط ۱۴ صدم درصد رشد کرد.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن ۳۷ صدم درصد افزایش یافتند، شاخص آزاد شناور ۲۶ صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۲۹ صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس فقط ۳ صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ایران خودرو و بانک ملت بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشته و نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پردیس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین و مبین انرژی خلیج فارس بیشتری اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل ۴۷ واحد افزایش یافته و به رقم ۱۸ هزار و ۶۵ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از ۹۹۴ هزار میلیارد تومان شد، ارزش بازار پایه فرابورس به ۳۱۷ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از یک میلیارد سهام، حق تقدم و و اوراق مالی در قالب ۱۵۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۲۷۹ میلیارد تومان دادوستد کردند که با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس از ۵۶۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت.

امروز نمادهای آریاساسول، هلدینگ گردشگری میراث فرهنگی، صنعتی مینو، صبا تامین، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشته و نماد پتروشیمی مارون بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *