افراد بالای ۶۰ سال کمتر از فناوری های دیجیتال استفاده می کنند

عضو هیات علمی گروه آموزشی و مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت : کمتر از ۱۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال کشور، از فناوری های دیجیتال و فضای مجازی استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار نامدار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر یدالله ابوالفتحی ممتاز این رقم را در اروپا و امریکا، بین ۶۷ تا ۷۰ درصد اعلام کرد و افزود :متاسفانه قشر زنان و جمعیت سالمندان کشورمان، از کمترین امکانات در این زمینه برخوردارند.

وی استفاده از امکانات دیجیتال و فضای مجازی را در کاهش اختلالات شناختی، کاهش افسردگی و احساس تنهایی، موثر دانست و گفت :به دلیل تاثیرات آن بر سلامت روانی و اجتماعی سالمندان، امسال شعار روز جهانی سالمند، به این موضوع اختصاص داده شده است .

دکتر ممتاز ” آگاهی کم سالمندان نسبت به طریقه استفاده از امکانات دیجیتال، دسترسی کم سالمندان به این امکانات و نگرش مردم و خانواده ها نسبت به استفاده سالمندان از فضای مجازی ” را سه دلیل برای استفاده کم سالمندان کشورمان از امکانات فضای مجازی و فناوری های دیجیتال بیان کرد و گفت:متاسفانه بسیاری از خانواده های ایرانی براساس نگرش اشتباه، فضای مجازی را مربوط به سالمندان نمی دانند و سالمندان نیز براساس این نگرش، برای بیان نیازشان به این امکانات، احساس شرمندگی و خجالت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *